December 27, 2015

♥ Mission 2K16.


Okay, this entry is for my future. So, its only four days left for 2016. A new chapter. A new life. A new place. A new friend. A new environment. A new me. I hope. Aku taktahu kenapa, but i really really feel confident for this upcoming new year. Confident apa? Ntah la. Rasa confident gila nak menghadap benda baru. Aku betul betul berharap 2016 dapat membantu aku untuk membawa diri aku kearah yang lebih baik. Aku tak pernah ada perasaan ni sepanjang aku hidup 19 tahun ni. Kahkah. 

New year tahun tahun lepas hampes je. Feel nothing. Betul betul 00:00 je terus send whatsapp, send massage Happy New Year *smile face* *firework* *firework* *balloon* *smile face* *smile face* Close new chapter, open a new one. Lol. Smile face banyak, padahal muka ketat je tunggu orang tak reply balik. Kahkah. Nasihat orang to open new chapter lah sangat, tapi kita tu still dengan perangai tahun lepas. Kehkeh. Tapi not this year. Not for 2016. I will make sure 2016 will be my year. Year of my turning point. Theres a lot of thing that i want to improve in 2016. Theres a lot of new good intention need to be done. Aku dah habis fikir, untuk hapuskan segala azam aku tahun tahun lepas. Sebab i dont even remember satu pun dari azam azam aku yang lepas. Kahkahkah. Ataupun boleh jadi, aku tak ada langsung azam. lol. Tengok la betapa hampesnya hidup aku sebelum ni. 

Aku mmg kena berubah. T_T So my azam tahun depan will be "Aku kena berubah" Ok? ok. Satu je. Tapi satu tu merangkumi seluruh aspek. Wuish berat tu. Takpe, you can do it Hana. Believe in your self! Kita kena selalu cuba untuk kearah yang lebih baik. We have to try. Kalau tak try, maknanya kita dah failed. Kalau dah try, berhasil or tak, itu belakang cerita. Yang penting kena try. Janji cuba. Ok? ok. Macam cerita mission impossible. Aku slalu berperang dengan diri sendiri. Alah taklogik cerita ni. Tak logik. Tapi lepas aku kena beleter dua tiga das, and lepas berfikir sejenak. Baru aku sedar, try is the key.

Haritu masa lepas aku tngok Mission Imposible yang latest tu, aku cakap kat bf aku, "alah taklogik la cerita ni. Memang taklogik gila la. Tu semua nasib dia je. Nasib dia baik, dia terselamat la. Lagipun Hero, takkan dorg nak buat dia mati" Pastu dia reply "Hang ni la ish, mmg la lakonan. Cuba hg tengok at the bright side. Dorg buat cerita bukan suruh untuk cari kelemahan, dorg buat cerita untuk cari pengajaran, and a little bit of entertainment. Think outside the box, at least dia cuba untuk hidup, cuba untuk selesai kan mission dia dengan sedaya upaya dia.  Dia try hard tak kira apa pun dia punya risiko. Ha tu yang orang nak. Bukan tahu condemn je" sambil ketuk kepala aku. T_T Dah la kena beleter panjang lebar, kena ketuk pulak. Hmmmm. 

kbye nak makan lapar. adios. 

6 comments:

  1. Hey, good luck for next year. InshaaAllah you can face it dengan jayanya ^^.

    ReplyDelete
  2. alahai comelnya akak dengan bf akak tu main ketuk ketuk kepala lagi xD

    ReplyDelete
  3. semoga 2016 lebih baik dari sebelumnya. happy new year to Hana ^^

    ReplyDelete

No harsh word. Thank you! x