February 18, 2014

Result SPM





Hey guys. Update time.

So.. yeah lets talk about SPM RESULT. At last, baru skarang aku nak bercakap about result. Before this i just cant bila dengar pasal result. Tak kisah la sapa pun sebut pasal tu mesti aku buat muka sedih then ckp "eh bodo la aku mesti tak dak A punya. serious talk" then aku blah menyambung kesedihan keseorangan. Weh serious rasa nak penampar diri sendiri gila. Aku baru sedar. Haha its too late Hana.

Then fikir fikir balik, takpe banyak lagi cara lain untuk berjaya. SPM bukan tiket sepenuhnya untuk berjaya. Eceh mcm sengal, padahal dulu ckp SPM la paling penting la pebenda la bla bla bla la. EH pening ah mcm ni en. Pening ah tolong ah. :/ Tak suka ah hard feeling cenni. Tadi scroll ntah sapa punya blog. Shes 18y/o just like me. Takut nak tunggu SPM jugak. Tp dia like weh cool ah. Ahhhh boleh la cool org pandai. Result trial dia pun 5A. Hahahahahaa takpelakan pandaikan nakbuatcannekan erm kan kan. Aku? Apa ada? Haih. 

Yang paling aku benci sekali nak fikir apa tahu tak? Fikir subject apa yang aku MUNGKIN dapat A. You know what? I DONT EVEN FREAKING KNOW THE ANSWER. What subject that i  target to get A? Satu pun aku tak dapat target. Sebab semua mmg mcm bodo. Aku tahu. Sebab aku yg buat. I told this to my sister, then she said "alah nnt mesti ada A gak, takkan satu dua A pun hg takleh dapat? BM? BI? Agama?" then i was like -- no. then i walked away, do something that make me happy and forget about it. Then till now baru aku nak fikir. Sebab aku tahu time flies fast. Dah tak lama pun nak tunggu hari dapat result tu. I must think about my future. Kalau result tak elok what should i do, kalau elok nak buat apa. Serius letih? Haha tahu tak letih? LETIH. *sigh*

Then aku fikir lagi. Dah ah tak pandai. Masak pun tak reti. Dah kenapa tetiba. Hahahahahaha weh like seriously, dapat result spm ni aku takkan bukak dah internet 2bulan. serius tak tipu. Phone aku, mak aku, ayah aku, kakak aku, abg aku semua aku nak offkan. Rumah aku pun aku nak tutup guna kain biar tak nampak. Kalau boleh aku nak hilang. Hilang terus. Sebab aku tahu, result aku tak akan bagus. Aku malu. Aku kesian kat family aku. Kesian kat orang yg taruh harapan kat aku. Weh payah la cenni. Boleh tak, when that day come, nobody sibuk tanya "weh hg dapat berapa A weh" "weh okay tak result" "weh canne result hg" "haa dapat berapa A" "Hows ur result" "haaaa anak hg macam mana?" "Eh anak hg spm kan? Haa mcm mana result?" Aku just nak ambik result then blah then bersemadi atas katil aku bersama kertas result tu. I just wanna time. To be alone. 

Then aku fikir lagi, mana my parent nak letak muka kalau result aku mcm org tak belajar langsung??????? Haha its too late to think like that. Bc yeah, nasi dah jadi bubur. Bukan jadi bubur je, segala jenis bacteria dah berkampung dalam bubur tu. Serius kalau result aku 5A kebawah, aku nak masuk Form6. Serius. Aku nk struggle hard. Tp aku takut, benda ni jadi balik. Aku tak struggle pun. Aku akan main main. Aku takkan study hard. Buat rugi je 2tahun. Dah la STPM is the hardest. Blergh. Tapi kalau tak? Aku nak buat apa? Menayang muka dekat rumah? Lagi sedih hadap muka parent yg kecewa dengan kita. WHAT SHOUD I DO. -.-' 

UPU dah isi. My mom face looks very happy bila aku isi benda alah tu, dalam hati aku "kesian mak......... dia tak tahu ke anak dia ni tak pandai, bangang, malas. Result nnt mest macam ntahpape." Then i said to her, "Dah la mak, nnt pulak ah isi. Mak gi ah makan dulu, ayah dah nak pi tu" kebetulan dorg nak gi makan. Tak sanggup aku tengok mak centu. Macam menaruh harapan gila. Im sorry mak. Really sorry. again.. sigh....... i wish i can just undo what i've done. Only if i know this would be happen in future. But i think i already know what will happen in future, before. But I.. ergh aku just take it easy. Too easy. Bye, xoxo 






No comments:

Post a Comment

No harsh word. Thank you! x